AUTOESTIMA?

A vegades em pregunto si sabem de què parlem quan diem aquest mot tan usat, o mal usat, entre els ambients progres de creixement personal? No ho sé, tinc els meus dubtes, perquè veig que l’educació que hem rebut condiciona d’una forma terrible les nostres actuacions del dia a dia amb la nostra espècie, i crec que personalment fem poques coses per desaferrar-nos de les creences adquirides que ens fan mal. Ella, la “XXX”, era una noia meravellosa que tot el dia ajudava tothom que necessitava alguna cosa per continuar el seu camí, i mai no es cansava. A la ciutat on vivia tothom l’ad-mirava i estaven cofois de gaudir d’una ciutadana tan  entregada als altres. Era, com alguns de la ciutat l’anomenaven, la salvadora de les causes perdudes. Allà on hi havia una necessitat, la “XXX” hi era. Malgrat això, ella no es sentia plena ni satisfeta de tot el que feia. La seva vida, tal com ella ho expressava en la més absoluta intimitat, tenia un forat per on perdia vitalitat, il·lusió i força, semblava com si tot el que feia fos poc per sentir-se bé. Jo crec que ella oblidava una cosa molt important que molta gent humil i d’altra d’il·lustrada saben: solament pots donar d’allò que tens. Cal anar omplint-se. Recordeu aquell home tan bo que va dir ”estima els altres com a tu mateix”? La “XXX” s’havia oblidat d’ella, per això notava aquella buidor. Si s’hagués d’examinar, quina llàstima, hauria de repetir curs. Adéu.

Anuncis

Un pensament sobre “AUTOESTIMA?

  1. Estic d’acord en què l’educació que hem rebut condiciona les nostres actuacions del dia a dia amb la nostra espècie i aquesta expressió i la de que fem poques coses per desaferrar-nos de les creences adquirides que ens fan mal, m’han fet pensar en coses que no estan relacionades directament amb l’autoestima i he decidit fer una entrada sobre això en el meu bloc que tinc abandonat des del juny passat (http://www.ipernity.com/blog/joan-inglada-roig/387158).

    Pel que fa a l’autoestima és clar que si tu no estàs bé, si no tens les piles carregades, poc podràs fer per als altres. I no és que ho tingui solucionat a nivell personal. Sé que he de llegir llibres que tinc començats i que m’agradaria molt acabar-los i començar-ne d’altres que tinc a la pila i que no he d’estar tant connectat a internet i que he d’anar a caminar més i també dormir més i de tant en tant anar més al teatre, cinema, concerts, conferències i relacionar-me més, etc. I segur que ho faré, oh i tant!

Deixa un comentari

