I DE LA MORT, QUÈ?

Quan ens visita de prop ens fa trontollar tots els esquemes per la seva inoportunitat. Sempre arriba en el moment inadequat i fora de l’espai i temps de les nostres previsions. Per què?, si hi ha una cosa de què podem estar segurs, és que si som en aquest planeta la nostra vida és finita i en algun moment morirem!, però ella mai arriba en el moment just. Ens passem la vida mirant a un altre lloc i neguem la mirada a la realitat, que és que el nostre pas per aquí, afortunadament,  té data d’acabament. Des de petits en l’educació que rebem se’ns ensenya i planteja la mort com una causa fatalista del nostre destí, i això ens fa viure angoixats molta part de la nostra vida. He conegut persones que no poden ni pronunciar la paraula mort i comprenc que això els fa molt vulnerables a tindre una vida en pau. Ara em ve a la memòria una conversa amb els meus amics més íntims en què els manifestava les meves preferències sobre la data en què m’agradaria morir i recordo els somriures d’incredulitat i tensió  que això va provocar, però jo crec que parlar així de la mort ho fa desdramatitzar tot perquè et posis com et posis una cosa cal que tinguis clara… Ens morirem! I què? Si ja saps que és inevitable val més planificar-ho bé i estar preparat tant si és per a tu o per als altres del cercle que t’envolta, perquè sigui com menys traumàtic millor.  No aferrar-nos a la vida ens farà lliures… Visca la vida! Adéu.

TWITTER I FACEBOOK

CLICA >>> LOGO TWITTER PETIT   LOGO FACEBOOK PETIT   clica newsletter

One thought on “I DE LA MORT, QUÈ?

  1. Hi estic molt d’acord amb el que dius i sobre les preferències de la data doncs jo no ho tinc previst. M’agradaria, tanmateix, mantenir-me viu només mentre tingui el cap clar. És que hi tantes coses belles i interessant per veure… i tantes coses per intentar millorar…. Si algun dia em quedo com un vegetal a mi em serà igual però als meus sers estimats no crec que els agradi veure’m així i si em quedés amb el cap clar però en alguna situació molt complicada, m’agradaria poder decidir morir-me.
    Una pregunta que m’he fet sovint és, per què “se’ns ensenya i planteja la mort com una causa fatalista del nostre destí…” com tu dius?

Deixa un comentari

