QUÈ ÉS LA INTUÏCIÓ?

A mi m’agrada classificar-la com el sisè sentit. La persona intuïtiva té molt de creativa i normalment està lliure de pors… Una persona amb una intuïció alta és una persona segura de si mateixa. Hi ha una variable molt perillosa que són els fanàtics del seu sistema de creences, i aquí rau el parany entre els intuïtius reals i els falsaris. Diuen els entesos  que la intuïció està governada per l’hemisferi dret del cervell i, és clar, si solament s’utilitza aquesta part anem coixos perquè ens manca la part racional. Una bona intuïció, doncs, ha d’estar equilibrada pels dos hemisferis. Això ens comporta estar a l’aguait de les informacions  que tramet la gent que es diu intuïtiva. Si no  en tenim un coneixement previ, d’aquestes persones, cal que abans d’acceptar les seves intuïcions, reflexionem per valorar la credibilitat de les informacions que ens donen. Acceptar totes les coses manifestades per una persona intuïtiva o rebutjar-les sistemàticament és un error, perquè o ens fa fanàtics o no evolucionem. Fins i tot la ciència que està basada en la racionalitat governada per l’ hemisferi esquerre del nostre cervell, necessita en alguns moments una barreja d’intuïció per sortir de bucles coneguts i obrir noves recerques. La meva experiència personal és que davant de la necessitat de prendre una nova decisió, si no tinc arguments racionals contundents segueixo sempre la meva intuïció i fins avui no m’ha fallat… T’animo a confiar en tu. Fins aviat. Adéu

Anuncis

3 pensaments sobre “QUÈ ÉS LA INTUÏCIÓ?

  1. Molt bé, Ramon, com sempre. Jo no sé si tinc intuïció; m’imagino coses que moltes vegades passen gairebé com les imaginava. Tanmateix, penso, que es tracta del que Salvador Giner en diu la imaginació sociològica, que és com una mena de deducció en funció dels coneixements i de la observació dels esdeveniments.

  2. Para mi, la intuición ha sido fundamental, me apoyo en ella constantemente utilizando algo de mi parte izquierda del cerebro, que no siempre me responde a mis convicciones pero, de todas maneras, no me dejo llevar tan solo por ella, acudo muchas veces a la improvisación-racionada y hasta ahora en un 75 %, me ha resultado positiva.

Deixa un comentari

