CAP PROBLEMA!

Em contestava el meu amic a la pregunta: “Com estàs?” “Ah, molt bé! Cap problema”. La resposta que en aquest cas era creïble, va donar-me peu a deixar que la meva ment navegués sense rumb per discernir la veracitat de les respostes que donem a vegades. Vaig intuir algunes coses que tot seguit compartiré amb vosaltres. Algunes vegades a preguntes directes responem frases fetes que tenim arxivades en el nostre inconscient i que no controlem. Això no és dolent, però tampoc aporta cap plus a la conversa. Si voleu fer la prova, feu la mateixa pregunta a la mateixa persona quatre vegades al mes i us adonareu que la resposta sempre és la mateixa. Fins aquí aquesta forma d’actuació no aporta res, però tampoc és perjudicial per als interlocutors si accepten aquesta forma de fer. Hi ha una altra variable que sí que considero perjudicial per a la salut de qui respon. Imagineu que nosaltres sabem perfectament la situació delicada d’una persona i la resposta a la nostra pregunta clau: “Com estàs?” és “Estic bé, cap problema”. Aquí poden passar dues coses. La primera és que qui és preguntat respongui així perquè no vol donar cap més explicació, i aquesta és una decisió respectable. La variable que pot alterar la salut emocional de qui respon és aquella persona que té un problema i no és conscient que el té.El llenguatge crea realitats i per això cal ser curós i precís amb el que diem! Adéu, fins aviat.

SI VOLS REBRE EL BUTLLETÍ DE NOTICIES

ENVIA >>>>>> ALTA AL CORREU

puiggros.ramon@gmail.com

GRÀCIES PER SUBSCRIURE’T


RESPIRACIÓ CONSCIENT

Avui exposaré els avantatges de respirar de forma conscient com a mètode de relaxament, com a sistema per augmentar l’autoestima i com una solució per centrar-te en aquest món tan convulsiu que ens fan viure i que acceptem viure. Si ens situem en un lloc tranquil, seiem amb l’esquena recta i amb les cames i braços desencreuats i amb suavitat acluquem els ulls, ja estarem amb una bona disposició per iniciar una sessió de respiració connectada. Amb la posició descrita, comença a inhalar i exhalar l’aire solament pel nas de forma continuada. Et recomano que ho facis amb suavitat sense pausa i sense forçar la respiració. Si et vénen pensaments, com és normal, els deixes passar i et concentres en l’aire que entra i surt pel nas. Practica diàriament aquest tipus de respiració durant uns 10 minuts i veuràs els beneficis que et reportarà quant a relaxament i centrament de la teva ment. La respiració és un mitjà per facilitar el creixement humà, i l’expansió de la consciència està considerada com la base per equilibrar els aspectes físics, emocionals, mentals i espirituals que componen la nostra personalitat. Respirant així aconseguirem relaxar el nostre cervell de tal manera que el podrem situar en un estat Alfa, on les ones cerebrals s’alenteixen fins a situar-se entre 13 i 8 cicles per segon. Bé, t’animo que practiquis…, perquè el coneixement sense praxis, és quasi inútil. Adéu!